Uns Sproch es Heimat

Uns Sproch es Heimat, nä wie schön,
jetz weed die Ääd ald widder jrön.
Em nöckste Johr soll Kölsch mer schwaade,
do dun mer all drop waade.
Krätzjer, Leedcher und Jedeechte welle mer hüre
dröm maach ich dä Aanfang he vun Vürre.
Ich hoffe dat et flupp;
och beim ahle Jupp.
Uns Muttersproch die muss bestonn,
un wenn  zur Akademie mer jon.
Mer looße uns nit ungerkrije
ejal wat all die Andere drieve.
Dröm fange mer ald jetz schon aan,
anstatt ze fahre an de Lahn.
Kölsch singe, jo dat jeit jo noch,
beim Schrieve hät so mäncher e jross Loch.
Kölsch  schwaade künne die Junge kaum,
et drinke, dat  is deren Draum.
Links un räächs mer dröcken et Däumche,
domet dat Motto weed e Dräumche;
dat de Ein ov Andere  sich mäht Jedanke
un üvverwind de „Sproche-Schranke“.
Domet em nöckste Johr och alles Klapp,
fangt aan mem kölsche Papperlapapp. 


Anzeige

Kommentare (5)

Muscari

Liebe ahle-koelsche jung,

mit etwas Mühe habe ich Dein tolles Gedicht gelesen. Du hast Recht, wenn Du schreibst:

"Kölsch singe, jo dat jeit jo noch,
beim Schrieve hät so mäncher e jross Loch."


So geht es mir auch bei unserem Öcher Platt. Aber auch in Aachen ist man bemüht, den Dialekt aufrecht zu erhalten, obwohl die echten alten Öcher vom Aussterben bedroht sind. 

et jruest Dich a Öcher Meddche, das dies alles toll findet, aber nicht alles versteht.
Andrea

ahle-koelsche-jung

An die 3 Kommentatoren:
jetz bin ich vun de Söck,
welch positive Reaktion auf mein Gedicht auf Kölsch.
Damit hätte ich nun überhaupt nicht gerechnet.
Aber es freut mich das es so gut angekommen ist.
@Ladybird: mit der Akemie is kein schlechte Idee.
Nen lieben Gruss aus dem verschneiten Kölle.

ladybird

Leeven ahle-kölsche-Jung,

ja, da ben ich vun dr Söck...
un ich wäden glatt verröck
un mir is et noch janz plümmerant,
so han ich Dich noch nit jekannt

mit dem Hätz op dem rechte Platz,
biste schon ne jroße Schatz
sach, hatt ich Ding Talent
bis hück denn su verpennt?

Du mähst jo echte Freude hier,
´ne kleine Joethe steckt in Dir
unser Motto is sau jut
un ich trecke mingen Hut

weil wir uns ald lang  verstonn
lommer zesamme zur "Kölschen Akemie" doch jonn
um do noch vill zu liere
dann hammer widder jet zu fiere...

dat mir künne Kölsch drinke un och schrieve
dat  Kölle wird iwig uns HEIMAT blieve
wie wir als Fründe immer zusammen stonn
un niemals useinander jonn.....

Jetzt künnt ich Tröne futze......
Ding ahl-Fründin von linksrheinisch...

es heißt  : Akademie för uns kölsche Sproch






.





 

Tulpenbluete13

Liebe Ahle-koelsche-jung

obwohl ich mir nicht ganz sicher bin, ob ich jedes Wort Deines Gedichtes verstanden habe, kann ich Dir voll zustimmen:
Der Dialekt soll bleiben und er sollte auch gepflegt werden. Man hat ja den Eindruck, daß die Jungen keinen Wert mehr darauf legen den Dialekt noch zu sprechen- vom Schreiben wollen wir mal gar nicht reden- das ist ein Kapitel für sich. Aber es gbt auch schon wieder Stimmen die sich dafür aussprechen.
Dialekt ist ein Stück Kulturgut und es wäre ideal wenn man "zweisprachig" aufwachsen würde- da wo es ihn noch gibt..
Danke für Deine "mahnenden" Worte uff Kölsch..
Lieben Gruß Angelika

Roxanna

Obwohl des Kölschen nicht mächtig, lieber ahle-koelsche-jung, konnte ich alles verstehen Zwinkern, was du mit deinem Gedicht rüberbringen willst. Die "Sproch" hat wirklich ihren ganz eigenen Charme und sie muss unbedingt erhalten bleiben, denn da bin ich zu Hause, wo man mich versteht. Dialekt sprechen ist Heimat, das ist gar keine Frage. Gerne habe ich dein Gedicht gelesen und grüße dich herzlich

Roxanna


Anzeige