Forum Fremdsprachen Nederlands het Nederlandse forum is open

Nederlands het Nederlandse forum is open

frali
frali
Mitglied

RE: het Nederlandse forum is open
geschrieben von frali
als Antwort auf castorp vom 06.06.2020, 16:11:17

Ja, maar ik ben nog steeds een verdomde beginner. Google heeft deze tekst vertaald.

geschrieben von Cornelis
als Antwort auf castorp vom 06.06.2020, 11:07:03

Hallo Jacob en alle andere )))

Ja ik heb net gezien ,als ik alles nog moet lezen wat hier allemaal al geschreven is, dan ben nogal een poosje bezig. Ik habe wel verschillende filmpjes gezien die ik natuurlijk van vroeger ken, zoals Toon Hermans, Wim Sonneveld, Maar toch zijn er enige waarvan ik nog niet veel gezien heeft. Vooral die Zangeressen, heb ik eigenlijk nooit zo gehoord dat was alles nadat ik uit Holland vertrokken ben. Ik woon nu al 45 Jaar in Zwitzerland, Ik was gehuwd met een Zwitzerse vrouw, en dat 43 Jaar dus het was geen schlecht keus zal ik maar zeggen. Jammer genoeg is ze overleden. En dan ga je natuurliljk wel wat meer met je verledentijd bevatten. 

Daarom vond ik het wel leuk hier eens in te duiken en nu met de virustijd is het goed eens wat op te schrijven. Wat me Nederlands betreft dat zal wel niet helemaal zuiver zijn, Maar dat meeste kan je nog wel verstaan denk ik

groetje Cornelis

castorp
castorp
Mitglied

geschrieben von castorp
als Antwort auf Cornelis vom 06.06.2020, 18:22:33

Dag Cornelis,

je schreef eerder vandaag: 'het meeste kan je nog wel verstaan' ???  Das ist 'etwas untertrieben' !  Het is heel goed te volgen, eigenlijk is het ohne weiteres gewoon Nederlands wat er staat, dat gaat nog erstklassig.  We weten nu iets meer van je Zwitserse achtergrond, prima dat die Schweiz nu ook vertegenwoordigd is hier (Deutschland, Österreich und Niederlande waren schon hier zugegen)  Je woont er al een lange tijd, en je hebt daar het geluk gevonden. Je vertrouwt ons toe dat je nu Witwer bent, dat raakt me wel, het hoort bij het leven, maar het zal niet meevallen....  

Wij hebben in de afgelopen anderhalf jaar veel bijdragen geplaatst over kleinkunst, artiesten, zang usw, maar dat hoeft het natuurlijk niet bij te blijven. Misschien ben je wel een belezen literatuurfan, een enthousiaste muzikant of een kenner op een ander gebied. Alles mag natuurlijk. Maar dat had je waarschijnlijk al begrepen. 

Ik hoop echt, dat je met plezier met ons mee gaat schrijven.

Fijne zondag
Jacob (Castorp)

Anzeige

castorp
castorp
Mitglied

geschrieben von castorp
als Antwort auf frali vom 06.06.2020, 16:31:25

Frali,

ein Anfänger sein ist doch das geringste Problem. Auch die Anfänger finden hier doch genau was sie suchen: gute Möglichkeiten, gute Übung und schöne Bekanntschaften die einem weiterhelfen. Nur zu, keine Angst, wir halten Ausschau nach Deinen Beiträgen. Doe met ons mee...

Schönen Sonntag wünsche ich Dir,

Gruß
Jacob (Castorp)

Anzeige